Is het artikel dat ik bestel op voorraad?
(toon/verberg)
Ja, alles wat in de winkel staat is op voorraad. Artikelen verdwijnen automatisch zodra het laatste exemplaar is besteld.
Hoe lang duurt het voordat ik de producten in huis heb?
(toon/verberg)
Betaalde bestellingen tot 16.00 uur worden meestal dezelfde werkdag nog verstuurd. Idealbetalingen zijn direct zichtbaar. Zelf overschrijven duurt circa 24 uur. Vanaf een buitenlandse bank langer. Een printscreen van de betaling wordt als betaalbewijs geaccepteerd.
Meestal arriveren de pakketjes 1 dag na verzending, maar soms duurt het 2 of 3 dagen.
Rond Sinterklaas en Kerst is het druk bij postNL en zijn de bestellingen meestal langer onderweg.
Tijdens vakanties kan er een verzendstop zijn, dit wordt aangegeven op de homepage.
Let op: er wordt alleen op WERKdagen verstuurd en postNL bezorgt brievenbuspost niet meer op maandagen.
Hoe lang duurt het voordat ik de downloads krijg gemaild?
(toon/verberg)
Downloads worden automatisch gemaild als de betaling met iDeal, MisterCash of Creditcard gelukt is. Bij handmatige betaling wordt de pdf gemaild zodra wij zien dat het bedrag is bijgeschreven.
Waarom moet ik mijn telefoonnummer (en de provincie) opgeven in de checkout?
(toon/verberg)
Dat hoeft niet. We gebruiken standaardsoftware waar we dit niet uit kunnen zetten. Vul gerust een fake-nummer in.
Waarom moet ik mijn fysieke adres opgeven voor een downloadbaar product?
(toon/verberg)
Dat hoeft niet. We gebruiken standaardsoftware waar we dit niet uit kunnen zetten. Alleen uw email-adres hoeft te kloppen.
Ik heb geen bestelbevestiging of downloadmail ontvangen?
(toon/verberg)
Dit kan liggen aan een verkeerd opgegeven emailadres. Of je email-filter weigert mail van een onbekende afzender. Of je email-host weigert mail die binnen een seconde na de bestelbevestiging is verstuurd. Of het is in de spam terechtgekomen. Neem a.u.b. contact op via de mail, dan wordt het nogmaals verstuurd.
Is de kleding wasbaar?
(toon/verberg)
Ja, maar er geldt wel; gezondverstandwas! Eerste keer koud apart wassen en volgende keren met dezelfde kleuren wassen. Gebruik een fijnwasmiddel en -programma. Pailletten, goud/zilverstof, satijn en voile zijn kwetsbaar en kun je het beste koud en in een waszak wassen. Met name de kleurintensieve katoenen stoffen kunnen kleur afgeven. Stof die afgeeft zorgvuldig centrifugeren en dusdanig uithangen bij het drogen dat de stof niet tegen lichtere delen aankomt. De accessoires zijn niet allemaal wasbaar. Zie ook de
[wasvoorschriften].
Waarom moet ik voor kleine brievenbusbestellingen meer dan de daadwerkelijke porto betalen?
(toon/verberg)
Er zijn geen verzendkosten verwerkt in onze prijzen. Het in rekening gebrachte bedrag dekt slechts een deel van de kosten die er gemaakt worden per bestelling. Behalve porto zijn er o.a. verpakkings-, handlings- en betalingskosten.
Hoe hoger de orderwaarde, hoe meer ruimte er is om mee te betalen aan deze kosten. Op bestellingen onder de €10,- wordt geld toegelegd.
Waarom staat er geen telefoonnummer op de site?
(toon/verberg)
Dat staat er bewust niet op. Artoek heeft geen vaste werktijden. In het verleden rinkelde de telefoon vaak tot ’s avonds laat, niet alleen klanten met onvervulbare dringende wensen, maar ook drukkerijen, belastingadviseurs enz. Het is kostbaar om de telefoon tijdens kantoortijden te "bemannen". Artoek geeft de voorkeur aan mailen.
Kan ik de spullen afhalen?
(toon/verberg)
Er is geen winkel, uitstalling of paskamer. Artoek wordt gerund vanuit een pand met woonbestemming, verkoop aan huis is niet toegestaan. Wel kan er worden afgehaald. Leveringen in de buurt (postcode 2661) zijn gratis, selecteer hiervoor bij het afrekenen de verzendoptie "postcode 2661".
Het boek wordt toch gratis verzonden?
(toon/verberg)
Dat klopt. Alleen als je er iets anders bijbestelt rekent het systeem automatisch verzendkosten. Je mag bij het afrekenen de verzendoptie "postcode 2661" selecteren dan gaan de kosten eraf.
Ik heb ooit ... gekocht. Komt dat product nog terug?
(toon/verberg)
Helaas, Artoek is gestopt met beide naai-ateliers. Van de hardlopers uit de stoffen collectie komen/zijn er
[naaipatronen]. Staat het item dat je wilt er niet bij? Dien een verzoekje in!
Er gaat iets niet goed, het bestellen lukt niet, ik zie geen betaalopties etc.
(toon/verberg)
Oeps, dat is vervelend. De winkel draait op een SAAS. Artoek stelt het zeer op prijs als je problemen met het bestellen doorgeeft, liefst met vermelding van browser en besturingssoftware die je gebruikt. Je kunt bestellingen altijd doorgeven per mail.
Waarom is het aanbod voor jongens zo beperkt?
(toon/verberg)
Tja, Artoek heeft twee dochters...en een voorkeur voor stippeltjes, ruches en felrose. Maar dat is niet de reden. Mijn dochters hielden niet eens van verkleden :-). Verkleedspullen voor meiden lopen gewoon beter. Zustersetjes worden meer verkocht dan doktersjassen.
Waarom zijn de pdf's niet gratis?
(toon/verberg)
Artoek maakt kosten voor deze webwinkel. Artoek investeert tijd en creativiteit in de ontwerpen. Als je niets wilt betalen kun je terecht op Pinterest of Google.
Ik krijg verzendkosten voor een download terwijl die toch via de mail verstuurd worden?
(toon/verberg)
Je hebt waarschijnlijk iets (erbij) besteld dat verstuurd moet worden. Sommige bouwplaten zijn er als drukwerk en als printable.
Kan ik de patronen uitprinten op mijn A4-printer?
(toon/verberg)
Ja de pdf-bestanden zijn op A4-formaat. Als een patroon op ware grootte niet past op een A4 ontvang je het in delen die je aan elkaar kunt plakken. Of je krijgt een maattekening waarmee je het op ware grootte kunt uittekenen. Zie ook
[de pagina Patroontekenen].
Geen verzendkosten bij bestellingen > €65,- (Europa €95,-)
Op werkdagen binnen 24 uur verzonden.
VERZEND & RETOUR
F.A.Q.
CONTACT
OVER ARTOEK
VOORWAARDEN
KIEKJES
NAAIPATRONEN
KNUTSELTIPS
WASVOORSCHRIFTEN